Chi-Lise - vår chihuahua Hjemmeside
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


Velkommen til vår Chihuahua hjemmeside
 
IndeksPortalSøkLatest imagesBli MedlemLogg Inn

 

 Uma - den usikre

Go down 
AvInnlegg
Inger Lise
Admin
Inger Lise


Antall Innlegg : 145
Join date : 04.03.2008
Age : 48
Bosted : Larvik

Uma - den usikre Empty
PosteTema: Uma - den usikre   Uma - den usikre EmptyOns Mar 05, 2008 3:31 pm

Uma er ei Orientaler jente på 4 år. Henne fikk jeg sammen med Neo, og Bonita ... ei annen Orientaler jente.
Uma er ikk redd, men litt usikker .... Hun er rett og slett litt usikker på omgivelsene sine .... Hun liker seg best på kattesofan sin på badet, og kommer ut i stuen og sånn bare innimellom, og særlig når det bare er jeg og dyra oppe... Når de andre har lagt seg.
Uma er en kjempetrivelig katt .... Hun er snill og rolig. Og veldig kjælen, bare hun blir sikker på menneskene sine.... Hun er en utrolig flott katt, med en utrolig vakker farge ... Brun med spotter.... Hun er lang og tynn, slik Orientalere er ... (de jeg har sett såfall ).
Hun prater en del når hun koser, og holder alltid den ene framlabben oppe og tar masse på en med den når man koser med henne... Hun er sååå søt når hun gjør det Smile Uma er veldig gla i å kose med Neo, og de to ligger sammen som kjærester Smile De er så søte sammen atte Smile

Men ... p.g.a Busan, så har vi prøvd å få omplassert Uma ...
Randi Haug tok henne med seg til Stavnager, men torde ikke slippe henne ut til de andre kattene og dyra, så da gikk jo ikke det Smile
Så Uma kom hjem igjen med fly ..... Hun pratet og ropte no vakent når jeg hentet henne på Cargon, men var så gla og rolig når hun kom hjem igjen Smile

Men vi skal forsøke å finne et nytt hjem til henne ... Til noen som er sikre på at de vil ha henne, og takler at hun er litt sky, og bruker litt tid før hun føler seg helt hjemme, og trygg på menneskene ....
Hos oss brukte hun litt over ei uke før hun følte seg trygg... Men frem til det, så var hun helt rolig og lå på badet og sov og koste seg, og spiste der ....
Etter den uka, tok jeg henne ut fra badet (sammen med Neo og Bonita), og lukket døren inn dit, slik at hun da ble nødt til å bli kjent med luktene og lydene der ute og Smile
De gjemte seg litt under sofan og sånn i begynnelsen, men jeg lot dem bare være, og prøvde bare å snakke dem frem innimellom, og til slutt så skjønte de at det ikke var no farlig her, og da var det plutselig greit. Så de ligger i ei klynge sammen med hundene på sofan vedsiden av meg, nå de ikke er på badet ....
Jeg syns Uma fortjener å få en sjanse hos noen der hun slipper å være redd for når Busan angriper henne ... Hun er jo så utrolig god og vakker Smile

Vil legge ut litt bilder av Uma også etter hvert ....
Til Toppen Go down
https://chi-lise.norwegianforum.net
 
Uma - den usikre
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Chi-Lise - vår chihuahua Hjemmeside :: Våre andre Dyr :: Uma - Orientalsk katt-
Gå Til: